مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

  • پرسشنامه محیط کلاس و مدرسه جانسون و استیونس با نمره گذاری، روایی و پایایی

    پرسشنامه محیط کلاس و مدرسه جانسون و استیونس با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه محیط مدرسه پرسشنامه محیط کلاس و مدرسه دانلود پرسشنامه محیط کلاس و مدرسه پرسشنامه محیط کلاس جانسون و استیونس پرسشنامه محیط مدرسه…

  • بررسی عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

    بررسی عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان عوامل آموزشی موثر بر پیشرفت تحصیلی عوامل انسانی موثر بر پیشرفت تحصیلی عوامل آموزشگاهی موثر بر پیشرفت تحصیلی عوامل پیشرفت تحصیلی…

  • مصادیقی از قرارداد بیع با ثمن شناور و ضوابط لازم جهت بررسی صحت و بطلان آن

    مصادیقی از قرارداد بیع با ثمن شناور و ضوابط لازم جهت بررسی صحت و بطلان آن ثمن در عقد بیع عقد بیع با ثمن شناور پایان نامه بیع با ثمن شناور بیع با ثمن شناور در حقوق تطبیقی بیع با…

  • تاریخچه،خواص،مزایا و معایب زئولیت

    تاریخچه،خواص،مزایا و معایب زئولیت خواص زئولیت مزایا زئولیت تاریخچه کشف زئولیتها طبقه بندی زئولیتها محیطهای پیدایش زئولیتها ذخایر زئولیت در ایران معایب زئولیتهای طبیعی دانلود مقاله زئولیت مقاله در مورد زئولیت رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته شیمی تاریخچه،خواص،مزایا…

  • پاورپوینت آشنایی با نظام آمارهای مالی دولت

    پاورپوینت آشنایی با نظام آمارهای مالی دولت کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با نظام آمارهای مالی دولت نظام آمارهای مالی دولت نظام آمار های مالی دولت در ایران طبقه بندی بودجه در ایران اصلاحات ساختاری در بودجه ایران انواع طبقه…

  • بررسی رابطه کاربری زمین و میزان آسیب پذیری شهر تهران در برابر زلزله و روشهای کاهش آن

    بررسی رابطه کاربری زمین و میزان آسیب پذیری شهر تهران در برابر زلزله و روشهای کاهش آن کاربری زمین آسیب پذیری خطرات زلزله روش های برنامه ریزی شهری آسیب پذیری شهر تهران در برابر خطرات زلزله بررسی رابطه کاربری زمین…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی احساس تنهایی و دیدگاه های آن

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی احساس تنهایی و دیدگاه های آن کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه احساس تنهایی و دیدگاه های آن مبانی نظری احساس تنهایی و دیدگاه های آن پیشینه تحقیق احساس تنهایی و دیدگاه های آن…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق حرفه ای 107 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق حرفه ای 107 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اخلاق حرفه ای مبانی نظری اخلاق حرفه ای پیشینه تحقیق اخلاق حرفه ای پیشینه داخلی اخلاق حرفه ای پیشینه خارجی اخلاق حرفه ای…

  • رویه های حسابداری و حقوق و دستمزد راه آهن جمهوری اسلامی ایران

    رویه های حسابداری و حقوق و دستمزد راه آهن جمهوری اسلامی ایران رویه های حسابداری شرکت راه آهن حقوق و دستمزد شرکت راه آهن رویه های حسابداری و حقوق و دستمزد راه آهن ایران رویه های حسابداری و حقوق و…

  • شبیه سازی گرافولوژی دست نوشته فارسی با کامپیوتر

    شبیه سازی گرافولوژی دست نوشته فارسی با کامپیوتر گرافولوژی فارسی تحلیل شخصیت با دست خط گرافولوژی فارسی با استفاده از درخت تصمیم بررسی شخصیت فرد بر اساس دستنوشته فارسی بررسی خصوصیات فردی بر اساس دستنوشته فارسی گرافولوژی دست نوشته فارسی با…

  • پاورپوینت بررسی مدل هاي متداول کسب و کار در جهان

    پاورپوینت بررسی مدل هاي متداول کسب و کار در جهان کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی مدل هاي متداول کسب و کار در جهان تحقیق مدل هاي متداول کسب و کار در جهان مدل هاي متداول کسب و کار در جهان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی و مدل های آن 66 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی و مدل های آن 66 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش هیجانی مبانی نظری مدل های هوش هیجانی پیشینه تحقیق مدل های هوش هیجانی پیشینه داخلی مدل های هوش هیجانی پیشینه خارجی…

  • پاورپوینت نیاز به فلسفه حسابرسی(فصل اول کتاب فلسفه حسابرسی حساس یگانه)

    پاورپوینت نیاز به فلسفه حسابرسی(فصل اول کتاب فلسفه حسابرسی حساس یگانه) پاورپوینت نیاز به فلسفه حسابرسی(فصل اول کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه) پاورپوینت فصل اول کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه با عنوان نیاز به فلسفه حسابرسی پاورپوینت نیاز…

  • مبانی نظری رابطه توسعه منابع انسانی و چابکی سازمانی

    مبانی نظری رابطه توسعه منابع انسانی و چابکی سازمانی کلمات کلیدی : مبانی نظری چابکی سازمانی مبانی نظری توسعه منابع انسانی دستیابی به چابکی سازمانی ابعاد چابكي در بخش دولتي مدل هاي توسعه منابع انساني ابزارهای سازمان برای تحقق چابکی…

  • بررسی تعامل توسعه و گسترش فیزیکی شهر با فرآیندهای ژئومورفولوژیک

    بررسی تعامل توسعه و گسترش فیزیکی شهر با فرآیندهای ژئومورفولوژیک روند توسعه شهری مخاطرات ژئومورفولوژیک تعامل توسعه شهری با مخاطرات ژئومورفولوژیک بررسی تعامل توسعه و گسترش فیزیکی شهر با فرآیندهای ژئومورفولوژیک دانلود پایان نامه جغرافیا دانلود پایان نامه رشته جغرافیا…

  • پیشرفت ، ایمنی و هدف در صنعت جوشکاری

    پیشرفت ، ایمنی و هدف در صنعت جوشکاری جوش آرگون بازرسی جوش صنعت جوشکاری انواع جوشکاری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق مکانیک دانلود مقاله…

  • پاورپوینت تجزیه و تحلیل تکنیکال

    پاورپوینت تجزیه و تحلیل تکنیکال پاورپوینتتجزیه و تحلیل تکنیکال تجزیه و تحلیل تکنیکال تحقیق تجزیه و تحلیل تکنیکال مقاله تجزیه و تحلیل تکنیکال تعریف تحلیل تکنیکال اصول کلی و پایه ای تحلیل تکنیکال تحلیل تکنیکال نظریه داو Dow اصول مقدماتیتحلیل…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی با عنوان پیاده سازی تولید ناب در شرکت ساخت ماشین و ابزار تراکتور سازی تبریز

    پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی با عنوان پیاده سازی تولید ناب در شرکت ساخت ماشین و ابزار تراکتور سازی تبریز تولید ناب تولید ناب در ایران اجرا سیستم تولید ناب استقرار سیستم تولید ناب پیاده سازی سیستم تولید ناب…

  • سلامت اجتماعی در نوجوانان با تاکید بر آموزه های اسلامی

    سلامت اجتماعی در نوجوانان با تاکید بر آموزه های اسلامی کلمات کلیدی : ابعاد سلامت اجتماعی نظریه سلامت اجتماعی رویکردهای سلامت اجتماعی مولفه های سلامت اجتماعی پایان نامه سلامت اجتماعی نقش مذهب در بهداشت روانی سلامت اجتماعی و راه های…

  • ماهیت حقوقی قرارداد اختیار معامله و انطباق آن با عقود شناخته شده

    ماهیت حقوقی قرارداد اختیار معامله و انطباق آن با عقود شناخته شده پایان نامه قرارداد اختیار معامله تعریف قرارداد اختیار معامله قرارداد اختیار معامله چیست مفهوم قرارداد اختیار معامله ماهیت قرارداد اختیار معامله از نظر حقوقی انطباق قرارداد اختیار معامله…

  • پاورپوینت بررسی کاربرد آجرهای شیشه ای

    پاورپوینت بررسی کاربرد آجرهای شیشه ای پاورپوینت بررسی کاربرد آجرهای شیشه ای شیشه رنگی شیشه مسطح شیشه دو جداره شیشه سکوریت شیشه نشکن شیشه انعکاسی بلوك شيشه‌ای مواد تشكيل دهنده شيشه طريقه ساخت آجرهای شيشه‌ای خصوصيات آجر شيشه‌ای خصوصيات سازه‌ای…

  • پروژه حسابداری مالی ایران خودرو دیزل

    پروژه حسابداری مالی ایران خودرو دیزل دانلود پروژه مالی دانلود پروژه مالی حسابداری دانلود پروژه مالی ایران خودرو دیزل دانلود پروژه مالی حسابداری ایران خودرو دیزل دانلود پروژه حسابداری مالی ایران خودرو دیزل دانلود پروژه حسابداری ایران خودرو دیزل رفتن…

  • پاورپوینت کتاب دستور زبان و ادبیات فارسی 2 تألیف حسن انوری و حسن احمدی گیوی

    پاورپوینت کتاب دستور زبان و ادبیات فارسی 2 تألیف حسن انوری و حسن احمدی گیوی پاورپوینت کتاب دستور زبان و ادبیات فارسی 2 تألیف دکتر حسن انوری و حسن احمدی گیوی پاورپوینت کتاب دستور زبان و ادبیات فارسی 2 تألیف…

  • بررسی ارتباط بین سرمایه فکری شرکت های عضو بورس اوراق بهادار تهران و توسعه انسانی

    بررسی ارتباط بین سرمایه فکری شرکت های عضو بورس اوراق بهادار تهران و توسعه انسانی سرمایه فکری در شرکت های بورس شاخص توسعه انسانی در شرکت های بورس تاثیر سرمایه فکری بر شاخص توسعه انسانی ارتباط سرمایه فکری و توسعه…

  • پاورپوینت سازماندهي در سازمان

    پاورپوینت سازماندهي در سازمان پاورپوینت سازماندهي در سازمان تحقیق سازماندهي در سازمان سازماندهي در سازمان اهميت و ضرورت سازماندهي تعريف سازماندهي تعريف ساختار سازماني ابزارهاي رسمي‌كردن در سازمان نمودار سازماني مو‌اردي كه از نمو‌دار سازماني قابل تشخيص هستند راهنماي سازمان…